قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ

قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ

چراغ خودرو یکی از اجزای مهمی است که وظیفه کمک و یا هشدار به سایر رانندگان را به عهده دارد. چراغ های کامیون ها معمولا به دو دسته اصلی و کمکی تقسیم می شوند. چراغ های جلو علاوه بر اینکه در ظاهر کامیون تاثیر بالایی دارند، به علت چراغ های نشانگر، جزو چراغ های اصلی کامیون محسوب می شوند. چراغ راهنما، چراغ اصلی، چراغ نور پایین، چراغ های مخصوص روز و چراغ های قسمت جلو، در گروه چراغ های جلویی قرار دارند. کامیون دانگ فنگ از جمله خودروهایی است که در ایران مورد توجه می باشد. معمولا لوازم یدکی کامیون، در کیفیت و قیمت های مختلفی در بازار موجود می باشد. هر کدام از قطعات با توجه به کارکرد، برند، کشور سازنده و میزان دسترسی قیمت متفاوتی دارند. برای مثال قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ نسبت به برندهای مشابه مانند فوتون، ایسوزو، کاویان و فاو متفاوت است. 

قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ

ویژگی ها و کارکرد چراغ جلو در کامیون ها

قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ با توجه به جنس، کارایی، کیفیت و برند آن تعیین می شود؛ اما چراغ جلو کامیون چه کارکردهایی برای خودرو دارد؟ بارزترین سیستم روشنایی اتومبیل ها به چراغ های جلویی اختصاص دارد. چراغ های بزرگی که در جلوی کامیون ها نصب شده است دارای اجزای مختلفی چون نور بالا، نور پایین، مه شکن و چراغ بغل می باشد. هر یک از این اجزا، وظیفه ای را به عهده دارند. یکی از جالبترین نکاتی که درباره چراغ جلویی کامیون ها وجود دارد این است که در طراحی چراغ های بزرگ جلو از هیچ قاعده خاصی پیروی نمی شود؛ بلکه با توجه به مدل اتومبیل و شکل ظاهری آنها تولید می شوند. برای مثال برخی کمپانی ها مثل دانگ فنگ از طراحی های منحصر به فرد خود بهره می برد.

طراحی های خاص برای مدل های مختلف در تعیین قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ تاثیر می گذارد. به طور کلی در طراحی انواع چراغ های جلو، دو قسمت در نظر گرفته می شود. قسمت اولیه که همان کاسه چراغ نام دارد و شکل آن کروی است. سطح آن را با جیوه ترکیب می کنند تا انعکاس نور بیشتر شود. چراغ در وسط کاسه تعبیه شده و با یک فنر یا نگهدارنده به کاسه وصل می شود. قسمت دوم عدسی چراغ نام دارد و بر روی کاسه جاگذاری شده است. وظیفه عدسی چراغ پخش کردن پرتوهای نور لامپ می باشد.

محافظ پلاستیکی لامپ های جلو، در برابر سنگ ریزه ها و اشیای دیگر مقاوم هستند و طوری طراحی شده اند که در مقابل فشار هوای پایین، عملکرد خوبی داشته باشند. لامپی که در چراغ های جلوی خودرو به کار رفته در سه دسته هالوژن، زنون و LED قرار می گیرند. قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ با لامپ های LED به علت مصرف کم انرژی و لامپ های زنون به علت طول عمر بیشتر و مصرف انرژی کمتر نسبت به لامپ های هالوژن گران تر می باشند.

جمع بندی مطالب

قیمت چراغ جلو کامیون دانگ فنگ بر اساس معیارهایی چون برند محصول، کشور سازنده، کارایی، نوع لامپ، کیفیت محصول و طراحی ظاهری تعیین می شود. معمولا کمپانی های تولیدکننده انواع کامیون مانند دانگ فنگ، فاو، کاویان، ایسوزو و فوتون برای طراحی چراغ های کامیون، استانداردهای خاصی ندارند. چراغ هاش بر اساس شکل و مدل کامیون طراحی می شوند. لامپ درون چراغ های خودرو در سه گروه لامپ های هالوژن، LED و زنون قرار می گیرد. هر چند طول عمر لامپ هالوژن نسبت به ال ای دی و زنون بیشتر است؛ اما به دلیل مصرف انرژی بیشتر، مصرف باتری و تعویض سخت، نسبت به لامپ های دیگر ارزان تر می باشد.

پست قبلی

خرید چراغ کامیون دانگ فنگ

پست بعدی

نکاتی در زمینه خرید لوازم یدکی کامیون بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید