لوازم یدکی کامیون بنز

لوازم یدکی کامیون بنز

کامیون های بنز یکی از جذاب ترین محصولاتی است که بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارند. از زمان ورود کامیون های بنز به ناوگان حمل و نقل ایران از دهه 40، قابلیت ها و کیفیت آنها زبانزد خاص و عام می باشد. به طوری که اکثر رانندگان خواهان خرید محصولات بنز هستند. بر همین اساس، شرکت های مختلفی در داخل کشور، به مونتاژ کردن کامیون های مرسدس بنز اقدام کردند. دهه 50 دوران شکوفایی کامیون بنز در ایران محسوب می شود. در آن زمان تامین لوازم یدکی کامیون های بنز دغدغه ای نبود؛ ولی در حال حاضر تامین قطعات و لوازم یدکی کامیون بنز برای اغلب رانندگان یک چالش محسوب می شود.

قبل از انقلاب مونتاژ و ساخت کامیون و کامیونت های بنز، زیر نظر مجموعه خودروسازی خاور بود که در حال حاضر نیز برخی از کامیون های ساخته شده در آن زمان، در جاده های کشور تردد می کنند. با ادغام شرکت خاور دیزل و ایران خودرو در سال 1378، تولید انواع کامیون های بنز توسط این مجموعه انجام شد. همراه با تولید انواع کامیون های بنز در ایران، ساخت قطعات و لوازم یدکی نیز رونق گرفت. هر چند که تامین قطعات اصلی با دشواری هایی روبه رو است، اما برخی شرکت ها در این زمینه نیازمندی های رانندگان را فراهم می کنند.

لوازم یدکی کامیون بنز

مهم ترین لوازم یدکی کامیون بنز

چنانچه گفتیم تامین لوازم یدکی کامیون بنز برای بیشتر مشتریان با دشواری هایی روبه رو است. در جاده های ایران شاهد تردد انواع مدل های کامیون مانند دایملر بنز اکسور، اکتروس و اتگو هستید و تهیه قطعات و تعویض آنها جزو نیازمندی های رانندگان کامیون می باشد. برند اصلی قطعات بنز توسط کمپانی های بوش، هلا، ZF و کنتیناتال آلمان تولید می شوند. در سراسر جهان، این کمپانی ها نمایندگی های قطعات بنز دارند که می توانید با ثبت سفارش، لوازم یدکی اورجینال بنز را دریافت نمایید. درست است که ورود برخی قطعات به ایران امکان ناپذیر است، ولی فروش قطعات کامیون های بنز در ایران رونق خوبی دارد. مهم ترین لوازم یدکی کامیون بنز شامل موارد ذیل می باشد:

  • قطعات مصرفی: شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، دیسک، صفحه کلاچ است.
  • قطعات موتوری: شامل یاتاقان، سرسیلندر، سوپاپ، پیستون و سایر موارد می باشند.
  • قطعات کابین: شامل صندلی های هیدروپنوماتیک، سیستم تهویه هوا، صندلی های تخت شو، کنترل پمپ باد، بوق، چراغ پارک و غیره می باشند.
  • سیستم الکتریکی: از جمله می توان به جعبه فیوز، آفتامات و سیستم های الکتریکی مجهز به سنسورهای قوی در نسل های جدید کامیون های بنز

تامین این قطعات در تولیدات قدیمی و جدید بنز مشترک هستند، ولی برخی قطعات ویژه کامیون های نسل جدید بنز می باشند. مدل های کامیون بنزی که در ایران در جاده ها تردد می کنند عبارت هستند از: خاور بنز 600، خاور بنز 608، خاور بنز 612، خاور بنز 800، خاور بنز 808، خاور بنز 813، کامیون بنز 814، کامیون بنز 911، خاور 913، کامیون بنز 1113 و مدل های دیگر

جمع بندی مطالب

تامین لوازم یدکی کامیون بنز، از زمانی که محصولات شرکت مرسدس بنز به ایران وارد شده است، دغدغه اغلب رانندگان کامیون می باشد. کامیون بنز یکی از محبوب ترین کامیون هایی است که در ایران و جهان طرفداران زیادی دارد. شرکت های آلمانی مختلفی قطعات مورد نیاز انواع کامیون های قدیمی و جدید را تولید می کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. با توجه به تحریم های بین المللی ورود قطعات اورجینال و اصل در ایران با مشکلاتی روبه رو است؛ اما با این وجود نمایندگی های مختلفی در ایران هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.

مشتریان می توانند لوازم یدکی مورد نیاز خود را از فروشندگان معتبر تامین کنند. مهم ترین و پرمصرف ترین قطعات و لوازم یدکی انواع کامیون های بنز، شامل سیستم ترمز، سیستم موتور، لوازم یدکی مصرفی، قطعات کابین و سیستم الکتریکی است.

پست قبلی

بررسی مشخصات فنی کامیونت کاویان

پست بعدی

بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید