پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست

پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست

برای به حرکت در آمدن یک کامیون قطعات مختلفی انجام وظیفه می کنند؛ ولی برخی از آنها جزو قطعات بسیار کاربردی و پرمصرف هستند. شاید الان بپرسید که منظور از پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست؟ قطعات پرمصرف درمقایسه با سایر قطعات ماشین، جزو پر استهلاک ترین لوازم یک کامیون محسوب می شوند که بیشترین خرابی و فرسودگی را دارند. به علت مصارف بالا، این قطعات نیاز به تعویض پیدا می کنند و بعد از سپری شدن مدت زمان معینی، باید با قطعات یدکی جایگزین شوند. برای مثال پرمصرف ترین قطعات کامیون بنز شامل پایه بوق، برف پاک کن، پایه ترمز درب و سایر قطعات مهم در این مدل کامیون می باشد.

در خودروهای سنگین برخی از قطعات بسیار حیاتی هستند و باید نسبت به سلامت آنها مطمئن بود. از آنجا که کامیون ها بیش از هر خودروی دیگری مسافت های طولانی طی می کنند، تامین لوازم یدکی پرمصرف آنها همیشه برای رانندگان پر از چالش است. به طور کلی قطعات مربوط به سیستم ترمز، سیستم تعلیق، تاخوگراف، سیستم موتور، سیستم خنک کننده، توربوشارژر و اینترکولر از اجزای مهم در کامیون می باشند. با این حال برخی قطعات، پرمصرف ترین قطعات کامیون به حساب می آیند و نسبت به قطعات دیگر زود زود تعویض می شوند.

پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست

قطعات و لوازم پر مصرف در کامیون ها کدام ها هستند؟

چنانچه گفتیم برخی قطعات کامیون ها نسبت به بقیه زودتر دچار فرسودگی، استهلاک و خرابی می شوند. به همین خاطر باید توسط رانندگان چک شده و در صورت نیاز تعویض شوند. عدم تعویض و رسیدگی به هر کدام از این قطعات، بر میزان مصرف سوخت، کارایی موتور و سایر قطعات اثرات منفی می گذارد. تمامی صاحبان کامیون هایی مانند بنز، فاو، فوتون، ایسوزو، کاویان و دانگ فنگ برای بهبود عملکرد کامیون این قطعات را عوض کنند. اگر از شما پرسیده شود که پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست، موارد ذیل را نام ببرید.

  • انواع روغن: پرمصرف ترین قطعات کامیون به لوازم یدکی مصرفی مانند روغن ها اختصاص دارد. این لوازم برای عدم ایجاد اصطکاک بین قطعات مورد استفاده هستند و جزو روانکارها محسوب می شوند. مهم ترین روغن های بکار رفته در کامیون ها شامل روغن موتور، روغن ترمز، روغن اکسل، ضدیخ ها، گریس مخصوص کامیون و روغن سیستم هیدرولیک است.
  • فیلترها: کامیون برای اینکه در برابر آلاینده های محیطی محافظت شوند، به فیلتر نیاز دارند. تعویض به موقع فیلترها در بهبود عملکرد و افزایش طول عمر موتور تاثیر می گذارد. مهم ترین فیلترهای کامیون شامل فیلتر روغن موتور، هیدرولیک، هواکش، فیلتر سوخت و فیلتر رسوب گیر است.
  • قطعات برقی کامیون: سیستم های مانند ردیاب، شمع، پمپ بنزین و ECU جزو قطعات مهم برقی کامیون هستند.
  • قطعات درگیر با خاک: کامیون جز وسایل نقلیه ای است که بیشترین تردد در جاده ها را دارد. لاستیک، انواع تیغه و ناخن جزو قطعاتی هستند که با سطح زمین تماس پیدا می کنند و دچار فرسایش می شوند. تعویض این قطعات نیز بخش مهمی از پرمصرف ترین قطعات کامیون می باشد.

قطعات مربوط به سیستم هیدرولیک، مانند جک هیدرولیک، شیر کنترل و هیدروموتور و همچنین قطعاتی مانند لنت ترمز، کالیپر، دیسک چرخ و کمک فنر نیز از قطعات پرمصرف ماشین سنگین می باشند.

جمع بندی مطالب

پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست، جزو سوالاتی است که اکثر خوانندگان آن را می پرسند. منظور از پرمصرف ترین قطعات این است که این قطعه ها به علت کارکرد بیشتر، خرابی و فرسودگی، دچار استهلاک می شوند و نسبت به دیگر قطعات باید زودتر تعویض شوند. کامیون هایی مانند برند های فاو، فوتون، ایسوزو، کاویان، دانگ فنگ و سایر کامیون شامل قطعات مختلفی هستند. مهم ترین و بارزترین قطعات مربوط به قطعات مصرفی مانند روغن و روانکارها، فیلترها و سایر قطعات مانند قطعات الکتریکی، سیستم ترمز، سیستم هیدرولیک و قطعات درگیر با خاک می باشند. لیست قیمت قطعات کامیون در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون موجود است و شما با توجه به مدل کامیون می توانید آنها را تهیه نمایید. 

پست قبلی

بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون

پست بعدی

لوازم یدکی ماشین سنگین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید