مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ

در سال های نه چندان دور در زمینه انواع مونتاژ خودروهای سنگین مانند تریلی، کامیون و کشنده ها در کشور، برندها و شرکت های مختلفی از اروپا در ایران حضور داشت؛ اما در دو دهه اخیر به علت تحریم های بین المللی، شرکت های چینی پیشتاز شده اند. برندهای چینی مانند دانگ فنگ بخش بزرگی از بازار خودروهای سنگین را به خود اختصاص داده اند. تولید کامیون، تریلی و کشنده های دانگ فنگ در ایران گسترش پیدا کرده است. با این وجود برند ایسوزو نیز در ایران یک نام آشنا است که بین مشتریان از محبوبیت زیادی دارد. برای مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ می توان به این نکته اشاره کرد که ایسوزو یک برند ژاپنی می باشد که در سال های گذشته در ایران به خوبی درخشیده است. برای بیان تفاوت بین محصولات دانگ فنگ و ایسوزو می توان به مشخصات فنی این تولیدات از نظر ابعاد، سیستم ترمز، امکانات و تجهیزات، قدرت موتور، نوع جعبه دنده، سیستم فرمان، سیستم تعلیق و شاخص مصرف بنزین اشاره کرد.

مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ

مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ

در مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ، اولین تفاوت بین کامیون های ایسوزو و دانگ فنگ در این است که مونتاژ خودروهای سنگین ایسوزو نسبت به دانگ فنگ در ایران قدیمی تر است. ایسوزو یک شرکت ژاپنی است که به علت داشتن محصولات با کیفیت معروف می باشد. فروش و مونتاژ خودروهای سنگین مثل کامیون ها و کشنده های ایسوزو در ایران توسط شرکت بهمن دیزل انجام می شود. بیشترین محصولاتی که از این برند به تولید رسیده است، شامل کامیون های 5.2 تن، 6 و 8 تن می باشد. البته محصولات جدیدتری مانند کامیون 18 تنی و وانت بار پیکاپ ایسوزو در این مجموعه نیز به تولید رسیده است. به علت تحریم های بین المللی قیمت خودروهای ایسوزو نسبت به مدل های مشابه چینی گران تر می باشد.

شریک تجاری شرکت دانگ فنگ چین در ایران، سایپا دیزل می باشد. در شرکت سایپا محصولاتی مانند کامیون ها، کشنده دانگ فنگ و تریلی دانگ فنگ به مشتریان عرضه می شود. دو مدل مشهور در ایران T300  و T375 است که اغلب شما آنها را با نام البرز و کاوه می شناسید. شرکت های چینی در حال حاضر بخش بزرگی از بازار خودروهای سنگین در ایران را به خود اختصاص داده است و توانسته با قیمت مناسب، امکانات و مشخصات فنی بیشتر، مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. از جمله می توان به دکمه استارت پیشرانه، مجهز بودن به سیستم GPS، مخزن سوخت آلومینیومی، ظرفیت بالای مخزن روغن، گیربکس قوی و سایر آپشن اشاره کرد. همچنین از نظر تامین لوازم یدکی کامیون، خودروهای کشنده و کامیونت های چینی دسترسی بیشتری دارند.

نتیجه گیری

اگر قصد آن را دارید تا به مقایسه کامیون ایسوزو و دانگ فنگ بپردازید، اولین گزینه ای که مشهود است، شرکت های سازنده این دو مجموعه می باشد. محصولات ایسوزو که شامل انواع ماشین های سواری، خودروهای سنگین مثل کامیونت ها است، به ژاپن تعلق دارد. بیشتر این محصولات در ایران توسط شرکت بهمن دیزل به مونتاژ می رسد. کیفیت، امکانات و تجهیزات این کامیونت ها فوق العاده عالی است، به طوری که در اکثر کشورها، مشتریان زیادی دارد. این در حالی می باشد که دانگ فنگ یک کمپانی بزرگ چینی بوده که به علت تجهیزات و مشخصات فنی بیشتر، استقبال خوبی از محصولات آن شده است.

خط تولید محصولات دانگ فنگ در ایران به عهده شرکت سایپا دیزل می باشد. معروف ترین محصولات این مجموعه به نام T375 و T300 است که اغلب به نام البرز و کاوه شناخته می شود. به طور کلی تفاوت بین کامیون های ایسوزو و دانگ فنگ در توان موتور، گشتاوری، سیستم های ترمز، سیستم فرمان، امکانات و تجهیزات، ظرفیت باک بنزین، ابعاد، سیستم تعلیق و طراحی آنها می باشد.

پست قبلی

مشخصات فنی کامیون کاویان 19 تن

پست بعدی

قیمت اتاق عقب ایسوزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید