مشخصات فنی کامیون ایسوزو

مشخصات فنی کامیون ایسوزو

کمپانی ایسوزو ژاپن یکی از موفق ترین مجموعه هایی است که توانسته با تولید انواع کامیون ها، خود را به عنوان یکی از بهترین سازندگان ماشین های سنگین و نیمه سنگین در جهان معرفی کند. شرکت بهمن دیزل نیز به عنوان نمایندگی انحصاری این مجموعه در ایران به خوبی درخشیده است. این شرکت با تولید انواع کامیون های 6 تن، 8 تن و سایر انواع کامیون ها، مشتریان زیادی را جذب کرده است. هر کدام یک از تولیدات شرکت ایسوزو دارای آپشن ها و ویژگی هایی است که آنها را با سایر محصولات متمایز می کند.

مشخصات فنی کامیون ایسوزو و آپشن های آن توانسته، نظر اغلب مشتریان را جلب کند، به طوری که در سراسر جهان محصولات این کمپانی، جزو پرفروش ترین انواع کامیون ها می باشد. تمامی محصولات تولید شده در شرکت بهمن دیزل بر اساس مطالعات و تجارب کسب شده توسط کارشناسان فنی شرکت ایسوزو انجام شده است. هر یک دارای قابلیت های زیادی هستند که آنها را از محصولات رقبای دیگر متمایز کرده است. محبوب ترین کامیون های شرکت ایسوزو، کامیونت های 6 و 8 تن است که دارای مشخصات فنی مشابهی می باشند.  

مشخصات فنی کامیون ایسوزو

مشخصات فنی کامیون ایسوزو

برای معرفی مشخصات فنی کامیون ایسوزو، می توان از فاکتورهای مختلفی استفاده کرد. به طور کلی تمامی کامیون ها را با چند ویژگی مشخص می توان تفکیک کرد. این ویژگی ها، شامل موتور، قدرت موتور، حجم موتور، سیستم کلاچ، سیستم تعلیق، سیستم فرمان، شاسی خودرو، سیستم ترمز خودرو، ظرفیت باک خودرو، حداکثر سرعت مجاز، ظرفیت حمل بار، ابعاد و وزن خودرو و تجهیزات و امکانات کامیونت ها می باشد. خودروهای سنگین یا نیمه سنگین در بعضی از مشخصات فنی با یکدیگر هیچ فرقی ندارند. آنها فقط در تعداد امکانات یا تجهیزات تا حدودی از هم متمایز می شوند.

  • نوع موتور: نوع موتور در کامیون های ایسوزو معمولا 4 یا 6 سیلندر است.
  • قدرت موتور: در خودروهای ایسوزو قدرت موتور 155 اسب بخار و دور موتور 2600 دور بر دقیقه است. البته در برخی، قدرت موتور کمتر است.
  • حجم موتور: حجم موتور برخی از کامیون های ایسوزو مثل 8 و 6 تن، 5193 میلی لیتر یا سانتی متر مکعب می باشد.
  • سیستم کلاچ: کلاچ این خودروها تک صفحه ای و از نوع کلاچ های خشک با فنرهای دیافراگمی است.
  • سیستم تعلیق: سیستم های تعلیق کامیونت های ایسوزو از فنرهای چند لایه تشکیل شده و مجهز به کمک فنرهای هیدرولیکی تلسکوپی هستند.
  • سیستم فرمان: نوع فرمان خودروهای ایسوزو دارای سیستم ساچمه گردان هیدرولیکی است.
  • شاسی خودرو: همانند سایر خودروهای سنگین، شاسی کامیون های ایسوزو پلکانی است.
  • سیستم ترمز: سیستم های ترمز کامیونت های ایسوزو از مدارهای کاسه ای و هیدرولیکی تشکیل شده است.
  • ظرفیت باک: باک کامیون های ایسوزو 100 لیتر می باشد.
  • ظرفیت بار: ظرفیت بار هر کدام از کامیونت های ایسوزو با توجه به مدل آنها با یکدیگر فرق می کند.
  • حداکثر سرعت: سرعت مجاز کامیونت های ایسوزو حداکثر 120 کیلومتر است.
  • تجهیزات و امکانات خودرو: از جمله تجهیزات و امکانات کامیونت های ایسوزو می توان به سیستم قفل مرکزی، بالابرهای برقی شیشه ها، سیستم تهویه هوا، بخاری و کولر اتوماتیک، کابین خواب، کیسه های هوای طرف راننده و شاگرد، حالت پنوماتیکی صندلی راننده و دسترسی به لوازم یدکی کامیون اشاره کرد.

جمع بندی مطالب

برای معرفی مشخصات فنی کامیون ایسوزو گزینه های مختلفی را می توان در نظر گرفت. معمولا برای مشخص کردن مشخصات فنی یک خودرو عواملی مانند سیستم تعلیق، سیستم فرمان، ظرفیت بار خودرو، سیستم تعلیق، تعداد آپشن ها و تجهیزات، ظرفیت باک، قدرت موتور، حجم موتور، نوع موتور، حداکثر سرعت مجاز و سایر ویژگی ها مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی محصولات شرکت ایسوزو به علت داشتن کیفیت بسیار بالا، بین مشتریان شناخته شده هستند. اغلب آنها ترجیح می دهند یکی از کامیون های این مجموعه را خریداری کنند.

پست قبلی

قیمت دیسک و صفحه کامیون دانگ فنگ

پست بعدی

لیست قیمت قطعات کامیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید