قطعات پرمصرف ماشین سنگین

قطعات پرمصرف ماشین سنگین

قطعات پرمصرف ماشین سنگین، به آن دسته از لوازمی مربوط می شود که در نتیجه تصادف، کارکرد زیاد و دلایل دیگر دچار خرابی و مشکل می شوند و باید آنها را با قطعات جدید جایگزین کرد. خودروهای سنگین مانند کامیون، جرثقیل و تریلی جزو ماشین های سنگینی محسوب می شوند که در ناوگان حمل و نقل و باربری، کاربرد زیادی دارند. برخی از قطعات آنها در اغلب موارد نیاز به تعویض دارند. رانندگان این نوع ماشین ها بیشتر برای تعویض و تعمیر قطعاتی مانند کلاچ، تسمه پروانه، دیسک، لاستیک و موارد این چنینی به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند. در حقیقت مهم ترین قطعات پرمصرف ماشین های سنگین شامل موارد متعددی می شود که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

قطعات پرمصرف ماشین سنگین

قطعات و لوازم پر مصرف در خودروهای سنگین

لوازم یدکی ماشین های سنگین بسیار زیاد هستند؛ ولی برخی قطعات هستند که نسبت به سایر لوازم، زودتر دچار خرابی می شوند و باید بلافاصله تعویض شوند. برای مثال لوازم یدکی کامیون هایی مانند فاو، فوتون، ایسوزو، دانگ فنگ و کاویان شامل سیستم ترمز، سیستم تعلیق، شمع و تاخوگراف می باشند. به طور کلی قطعات پر مصرف ماشین سنگین عبارت هستند از:

  • انواع فیلترها: سپر دفاعی ماشین سنگین در برابر آلاینده های محیطی، فیلترها هستند. آنها نقش مهمی در بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید موتور و قطعات خودرو دارند. از جمله فیلترهای مهم می توان، فیلترهای گیربکس، هیدرولیک، هواکش، رسوب گیر، سوخت، و فیلترهای روغن موتور را نام برد.
  • روغن ها: رانندگان ماشین های سنگین مسافت های طولانی را در جاده ها سپری می کنند؛ بنابراین یکی از مهم ترین قطعات پرمصرف ماشین سنگین به انواع روغن ها و روانکارها اختصاص دارد. از انواع روغن ها می توان به روغن موتور، اکسل، گیربکس، ضد یخ، گریس های ویژه ماشین سنگین و روغن مخصوص سیستم هیدرولیک اشاره کرد. حتما برای ماشین سنگین، از روغن های با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید.
  • قطعات درگیر با خاک: این دسته به قطعاتی مربوط می شود که همواره با خاک در تماس هستند. از جمله می توان به لاستیک ها، انواع تیغه و ناخن اشاره کرد. صاحبان خودروهای سنگین برای افزایش طول عمر ماشین، باید از قطعات فابریک و با کیفیتی که در برابر سختی ها و سایش مقاومت بیشتری دارند، استفاده نمایند.
  • قطعات مربوط به سیستم هیدرولیک: اجزای تشکیل دهنده سیستم هیدرولیک شامل جک هیدرولیک، هیدروموتور، شیر کنترل، پمپ و هیدرو پمپ می باشد. این قطعات به ویژه در خودروهای سنگینی که در حوزه کشاورزی، راهسازی و معادن به کار می روند، اهمیت خاصی دارند. علاوه بر سیستم هیدرولیک، لوازم یدکی چون سیستم ترمز، لنت ترمز، دیسک چرخ، کمک فنر، لوازم جلوبندی و کالیپر نیز جزو قطعات پرمصرف هستند.
  • قطعات الکترونیکی: لوازم برقی بخشی از قطعات پرمصرف ماشین سنگین هستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند. این قطعات چه در ماشین های سنگین و چه سبک، جزو لوازم مهم به شمار می روند. از این قطعات می توان شمع، سیستم پمپ بنزین، سیستم ردیاب و ECU را نام برد.

جمع بندی مطالب

قطعات پرمصرف ماشین سنگین شامل انواع روغن و روانکارها، فیلترها، قطعات الکتریکی، سیستم ترمز، سیستم هیدرولیک، قطعات درگیر با خاک و قطعات موتور می باشند. خودروهای سنگین مانند کامیون ها به علت کارکرد بیشتر، دچار فرسودگی و خرابی قطعات می شوند. لازم است که هر چند وقت یکبار برای بالا بردن عملکرد خودرو، آنها را تعویض کرد. تامین لوازم یدکی کامیون با کیفیت و اصل جزو دغدغه های صاحبان ماشین های سنگین است. برای فراهم کردن قطعات متناسب با ماشین سنگین، بهتر است به سراغ فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون بروید. لیست قیمت قطعات کامیون در این فروشگاه ها موجود بوده و می توانید متناسب با نیازتان آنها را تهیه کنید.

پست قبلی

قیمت اتاق کامیون دانگ فنگ

پست بعدی

نظرات در مورد کامیونت ایسوزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید