فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن

فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن

یکی از شرکت های پرطرفدار تولید انواع ماشین های سنگین و نیمه سنگین مانند کامیون در ایران، شرکت ایسوزو است. انواع ماشین های باری این شرکت در ایران توسط مجموعه خودروسازی بهمن تولید و مونتاژ می شوند. هر چند که این شرکت به علت تحریم های بین المللی در ایران فعالیت نمی کنند؛ اما محصولات آنها جزو تولیداتی هستند که هنوز در ایران جایگاه خود را دارند. ماشین های ایسوزو در انواع باری و غیر باری (کمپرسی،یخچالدار)، انواع خاور ایسوزو و انواع کامیونت ایسوزو در مدل های ایسوزو 3 تن، 4 تن، 5200، 5 تن، 6 تن، 8 تن (اتاق قدیم، جدید)، ایسوزو 10 تن، ده چرخ (باری، کمپرسی) و تریلی (قدیم، جدید) تولید شده اند. معمولا از نظر ظرفیت، ابعاد، سیستم و گنجایش بار بین محصولات ایسوزو تفاوت وجود دارد که نمونه آن را می توان در فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن مشاهده کرد. 

فرق بین ایسوزو 6 تن با 8 تن

فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن در چیست؟

فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن بیشتر در زمینه ظرفیت بار آنها می باشد. کامیونت ایسوزو 6 تن و ایسوزو 8 تن از نظر اندازه یکی هستند، اما چنانچه از نامشان پیدا است، از نظر ظرفیت حمل بار با یکدیگر فرق دارند. در واقع ایسوزو 8 تن، دو تن بیشتر بار حمل می کند. ظرفیت ایسوزو 6 تن، حداکثر تا 3800 کیلو و برای ایسوزو 8 تن حداکثر 5800 کیلو بار می زنند. جالب اینجاست که با وجود اینکه کامیون 6 تن کمتر از 8 تن ظرفیت بار دارد؛ ولی نسبت به مدل 8 تن محبوبیت بیشتری دارد و جزو کامیونت هایی است که فروش بیشتری را به خود اختصاص داده است. ایسوزو 6 تن برای کاربری های درون شهری گزینه بسیار مناسبی است. هر چند مدل 8 تن نیز یک انتخاب خوب برای حمل بار بین شهری محسوب می شود.

فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن در ظرفیت و گنجایش حمل بار خلاصه نمی شود. به غیر از قدرت تنابراژ این ماشین ها می توان یک فرق دیگر را عنوان کرد. اگر شما کامیونت ایسوزو 6 تن را انتخاب کرده اید، گواهینامه پایه دوم راهنمایی رانندگی کافی است، در غیر این صورت برای رانندگی با کامیونت 8 تن به گواهینامه پایه یک نیاز دارید. کامیونت های ایسوزو 8 تن مجاز به کاربری های مسقف فلزی، چادری، باری فلزی، تانکر آب، زباله کش، بالابر و آتش نشانی هستند. اگر بخواهیم بین کامیونت 6 تن با 8 تن تفاوتی قائل شویم، یکی دیگر از گزینه ها مربوط به نوع موتور و قدرت موتور می باشد. موتور ایسوزو 8 تن، از 6 سیلندر تشکیل شده است، در حالی که مدل 6 تن دارای 4 سیلندر می باشد. از نظر قدرت موتور نیز، قدرت موتور ایسوزو 8 تن کمتر از کامیونت های 6 تن می باشد.

جمع بندی مطالب

در بین محصولات کمپانی ایسوزو، فرق ایسوزو 6 تن با 8 تن در چند مورد قابل بررسی می باشد. درست است که هر دو از نظر فنی و امکانات شبیه به یکدیگر هستند؛ اما در برخی از مشخصات فنی با یکدیگر فرق می کنند. بارزترین تفاوت بین ایسوزو 6 تن و 8 تن در ظرفیت بار است. مدل 8 تن از تناژ بار بیشتری برخوردار می باشد. فرق دیگر بین این دو، در خصوص گواهینامه است. برای رانندگی با مدل 8 تن باید گواهینامه پایه یک داشته باشید. تفاوت دیگری که بین این دو وجود دارد، درباره تعداد سیلندر و قدرت موتور است. تعداد سیلندر در 8 تن 6 و در ایسوزو 6 تن، 4 سیلندر می باشد. قدرت موتور ایسوزو 6 تن نیز بیشتر از 8 تن است. از نظر تامین قطعات و لوازم یدکی کامیون، رانندگان برای هر دو مدل با مشکل مواجه هستند. با این وجود کامیونت های حمل بار ایسوزو جزو برندهای مطرح و معروف بین مشتریان می باشد. 

پست قبلی

لیست قیمت قطعات کامیون

پست بعدی

قیمت و خرید لوازم یدکی فوتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید