درآمد یک راننده کامیون چقدر است

درآمد یک راننده کامیون چقدر است

بسیاری از افراد برای شان این سوال مطرح می باشد که درآمد یک راننده کامیون چقدر است؟ اگر بخواهیم درآمد یک راننده در ایران را محاسبه کنیم، توجه به دو فاکتور از اهمیت زیادی برخوردار است. اول اینکه آیا کامیون برای شخص خود راننده اختصاص دارد یا اینکه کامیون برای فرد دیگری است و فقط رانندگی کامیون به عهده ایشان است. به احتمال زیاد تعجب کنید که چه فرقی بین این دو وجود دارد؟ اگر راننده کامیون باشید؛ ولی کامیون از آن شما نباشد، درآمد ماهیانه شما نسبت به کسی که کامیون متعلق به خودش است، کمتر می باشد.

با این وجود برآورد حقوق ماهیانه حدود سی میلیون تومان است. هر چند برای محاسبه میزان درآمد باید هزینه هایی که صرف کامیون می شود، در نظر گرفته شوند. البته مدل کامیون، نوع کاربری، مسافت طی شده، نوع بار و جابه جایی بار برون شهری و درون شهری در میزان درآمد کسب شده تاثیر دارند. به طور کلی برای بررسی اینکه میزان درآمد یک راننده کامیون چقدر است، می توان فاکتورهای دیگری در نظر گرفت.

درآمد راننده کامیون چقدر است

برای محاسبه میزان درآمد یک راننده کامیون چه عواملی تاثیر دارند؟

با این وجود که شغل رانندگی کامیون یک شغل طاقت فرسا با مشکلات زیادی است؛ اما با این حال افراد زیادی هستند که این شغل را به خاطر درآمد خوب آن انتخاب می کنند. بروز حوادث غیر منتظره، خرابی کامیون، شرایط جوی نامساعد و طی مسافت های طولانی از مشقت های این شغل می باشند. معمولا کسانی که صاحب کامیون هستند و خودشان رانندگی می کنند، بعد از کسر هزینه های کامیون، درآمد خود را محاسبه می کنند. مهم ترین هزینه هایی که بعد کسر آن میزان درآمد یک راننده را مشخص می کند، عبارت هستند از:

  • میانگین هزینه سوخت سالانه
  • میانگین هزینه لاستیک سالانه
  • میانین هزینه تعمیر و نگهداری سالانه
  • عوارض و پارکینگ
  • بیمه شخص ثالث و بدنه
  • میزان مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر
  • متوسط زمان هر سفر کامیون
  • میانگین ارزش یک کامیون
  • تعداد روزهای کاری راننده
  • میزان پیمایش یک کامیون با بار به صورت سالانه

به عبارتی درآمد راننده کامیون چقدر است، به این عوامل گره خورده است. درآمد رانندگان کامیون در صورتی که با برنامه ریزی درست و مهارت آنها همراه باشد، خوب است. البته این شغل مزایای دیگری نیز برای رانندگان دارد. برای مثال رانندگان وظیفه بار زدن ندارند. به علت سفر به نقاط مختلف کشور سیاحت نیز می کنند. برخی این محاسبه را انجام داده اند که با یک کامیون به ارزش 2 میلیارد تومانی و کسر هزینه ها، می توان میلیون 45 تومان درآمد داشت.

جمع بندی مطالب

اینکه درآمد یک راننده کامیون چقدر است، بستگی به عوامل مختلفی دارد و مبلغ آن متغیر می باشد. به خصوص در ایران درآمد رانندگان با توجه به شرایط مختلفی محاسبه می شود. نوع بار، مسافت، هزینه های کامیون و از همه مهم تر نوع کامیون در حقوق رانندگان تاثیر دارند. علاوه بر این پارامترها، شرایط دیگری نیز وجود دارند که درآمد و حقوق رانندگان کامیون را تعیین می کنند. این شرایط دو حالت دارد که عبارت هستند از:

  • میزان درآمد راننده، وقتی مالک کامیون نباشد: چنانچه خودتان صاحب کامیون نباشید، شغل تان بیشتر شبیه یک کارمند است و باید حقوق خود را از مالک دریافت نمایید. رقم حقوق در این شرایط از 10 میلیون شروع می شود و با توجه به نوع ماشین و بار حقوق افزایش پیدا می کند. از مزایای این حالت این است که وظیفه بار زدن، تامین لوازم یدکی کامیون و پرداخت هزینه های نگهداری به عهده شما نمی باشد.
  • میزان درآمد راننده اگر مالک کامیون باشد: طبق محاسبه اگر خودتان صاحب کامیون باشید، درآمدی حدود 50 میلیون به بالا درآمد دارید. نظارت صد درصد در اختیار شما می باشد. هزینه رسیدگی و نگهداری کامیون بسیار بالا است. در صورت مالکیت کامیون، شغل راننده کامیون، جزو شغل های پرسود می باشد.
پست قبلی

آشنایی با قطعات ماشین سنگین

پست بعدی

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید