بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون

بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون

شرکت چینی فوتون با تولید انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین توانسته بخش بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. در ایران نیز این شرکت با همکاری مجموعه سایپا دیزل، دست به تولید انواع کامیون های حمل بار زده است. دسترسی آسان به لوازم یدکی کامیون نسبت به سایر محصولاتی مانند ایسوزو موفقیت این مجموعه را دو چندان کرده است. بیشترین تولیدات این مجموعه به ساخت انواع کامیونت های 6 و 8 تنی اختصاص دارد. اغلب مشتریان محصولات فوتون را به نام الوند می شناسند. از جمله کامیون های ساخته شده در این کمپانی عبارت هستند از: کشنده فوتون 440، کشنده فوتون 420، کشنده فوتون AUMAN و انواع کامیون 5.4، 6، 6.5 و 8 تنی

معمولا مشتریان هنگام خرید، دغدغه ای به نام بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون دارند. آنها در بیشتر مواقع درباره آپشن ها، امکانات و مشخصات فنی کامیون ها به چالش کشیده می شوند. پرطرفدارترین محصولات فوتون در ایران می توان به انواع کشنده ها مانند 440، کشنده AUMAN و انواع کامیون ها اشاره کرد. جالب ترین نکته در مورد کامیون های فوتون در این است که آنها به تجهیزات مختلفی مجهز هستند. از جمله می توان به تجهیزات ایمنی مثل مثلث خطر، جلیقه شبرنگ، کپسول آتش نشانی، جک هیدرولیک، تاخوگراف (به ثبت خودکار عملکرد راننده اشاره دارد که این سیستم شامل یک فرستنده است که در جعبه دنده نصب می شود)، ترمز موتور و لاستیک زاپاس اشاره کرد. 

بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون

برای بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون به چه نکاتی باید توجه کرد

مانند سایر کامیون ها برای بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون باید به سراغ امکانات، تجهیزات و ویژگی های فنی آنها رفت. شما هنگام خرید هر یک از محصولات فوتون می توانید به گزینه هایی مانند سیستم ترمز، سیستم فرمان، مخزن سوخت، ظرفیت بار، نوع سیستم تعلیق، سیستم کلاچ، تعداد سیلندر، قدرت موتور و استانداردهای آلایندگی توجه کنید.

به طور کلی در بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون موارد ذیل مورد توجه قرار می گیرند:  

  • مخزن سوخت: باک کامیون های فوتون از جنس آلومینیوم و 200 لیتری هستند.
  • مصرف سوخت در کامیون های فوتون: میزان مصرف سوخت 215 کیلوگرم بر کیلو وات ساعت در 2600 است.
  • تعداد دنده ها: در این کامیون ها از 6 دنده جلو و یک دنده عقب استفاده شده است.
  • سیستم تعویض دنده: نوع این سیستم، مدل کابلی می باشد.
  • نوع سیستم کلاچ: کامیون های فوتون شامل کلاچ تک صفحه ای هستند.
  • نوع سیستم فرمان: بارزترین مشخصه فنی فوتون داشتن سیستم فرمان هیدرولیکی است.
  • نوع سیستم ترمز: فوتون ها دارای سیستم ترمز دو مدار پنوماتیک محور جلو و عقب هستند. همچنین ترمز موتور (Brakes Engine) و مجهز بودن به ABS یکی دیگر از مشخصات فنی کامیون فوتون می باشد.
  • سیستم تعلیق: هم از جلو و هم از عقب، کامیون های فوتون از فنر تخت لایه ای و کمک فنرهای تلسکوپی تشکیل شده اند.
  • تجهیزات و امکانات: اغلب کشنده ها و کامیونت های فوتون مجهز به سیستم تهویه هوا، بخاری و کولر، آینه بغل برقی و شیشه بالابر برقی هستند.
  • ظرفیت حمل بار: با توجه به مدل خودروهای فوتون، میزان ظرفیت بار متغیر می باشد.

جمع بندی مطالب

اولین چیزی که مشتریان هنگام خرید محصولات فوتون به آن توجه می کنند، بررسی مشخصات فنی کامیون فوتون می باشد. معمولا برای شناخت یک خودرو مانند کامیون های حمل بار، به تجهیزات، امکانات و ویژگی های فنی آن دقت می شود. مهم ترین مشخصات فنی انواع کامیون های فوتون به سیستم ترمز، سیستم فرمان، ظرفیت بار، نوع موتور، سیستم تعلیق، سیستم کلاچ، دنده، مخزن سوخت و آپشن های داخل کابین اختصاص دارد. یکی از نکات جالب توجه در خصوص امکانات کامیون فوتون در این است که این خودروها مجهز به تجهیزات ایمنی هستند. جلیقه شبرنگ، مثلث خطر، کپسول آتش نشانی و سیستم تاخوگراف جزو این تجهیزات ایمنی هستند.   

پست قبلی

لوازم یدکی کامیون بنز

پست بعدی

پرمصرف ترین قطعات کامیون چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید