آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو

آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو

برای آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو می توان ساختار اتاق ها را مد نظر داد. به طور کلی ساختار اتاق ها مخصوص حمل بار است که متشکل از یک چهار دیواری با کف می باشد. این اتاق ها مجهز به سیستم های روشنایی و خنک کننده هستند. آنها با توجه به نوع باری که حمل می کنند، دارای انواع مختلفی می باشند. برای مثال، اگر کامیون و کامیونت های ایسوزو برای حمل مواد غذایی فاسد شدنی، لوازم بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرند، حتما باید مجهز به سیستم خنک کننده و تهویه هوا باشند.

برای آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو به چه نکاتی باید دقت کرد

برای ساخت بدنه این اتاق ها از پانل های ویژه استفاده می شود. سطح اتاق ها باید عایق باشد تا در برابر شرایطی که محیط مرطوب است، دچار زنگ زدگی نشوند. برای اتاق های مخصوص بار، درب تعبیه شده است. البته درها نیز با توجه به نوع اتاق بار دارای جداره های کناری می باشند. معمولا سازندگان اتاق، به نوع خودرو (کامیون، خاور، کامیونت، تریلر، کمپرسی، وانت)، ابعاد اتاق، کاربرد اتاق و مسافت طی شده توجه می کنند.

آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو

انواع اتاق ایسوزو

در باب آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو باید گفت، کامیون های اتاق دار مجهز به اتاق بوده و برای حمل امن تر وسایل و کالاها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کامیون های ایسوزو مجهز به اتاق های یخچالدار هستند که دارای سیستم خنک کننده می باشند. این نوع کامیون برای حمل مواد فاسد شدنی مثل گوشت و لبنیات استفاده می شود. در حال حاضر نیز استفاده از کامیون های اتاق دار بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا بهترین گزینه برای حفاظت از بار در برابر باد، باران، نور خورشید و شرایط بد جوی است.کامیون های اتاق دار ایسوزو در دو حالت طراحی می شوند. در نوعی از آن امکان دسترسی به داخل اتاق به وسیله کابین راننده وجود دارد.

در برخی از کامیون ها اتاق، بر روی شاسی سوار است و امکان دسترسی از کابین راننده به داخل اتاق وجود ندارد. عمده ترین اتاق های کامیون ها شامل انواع اتاق چادری، اتاق مسقف چادری، اتاق چادری کمربندی، اتاق کفی بغل دار چادری، اتاق چادری دو طرف ریلی، اتاق ترانزیت چادری، اتاق ویژه حمل بار مجهز به اتاق و سایر موارد می باشند. علاوه بر کامیون ایسوزو که می توان آن را مجهز به اتاق کرد، سایر برندها مانند فاو، کاویان، فوتون و دانگ فنگ نیز به این امکانات مجهز می شوند.

مهم ترین مزیت های کامیون های ایسوزو مجهز به اتاق

کامیون هایی که مجهز به اتاق هستند، بهترین انتخاب برای ذخیره و بارگیری وسایل و کالاها می باشند. علاوه بر این کامیون های ایسوزو مجهز به اتاق، مزیت های دیگری نیز دارند. برای مثال فضای اتاقک های کامیون گزینه خوبی برای تبلیغ شرکت ها است. کامیون جزو وسایل نقلیه ای است که در جاده ها بسیار تردد می کند؛ بنابراین برای تبلیغ کالاها و خدمات مناسب هستند. از جمله مزایای دیگر آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • وجود درب اتاقک برای جابه جا کردن بار
  • پوشیده بودن اتاق ها و حفاظت بهتر از بار
  • بزرگ بودن اتاق کامیون ها و در نتیجه حمل بار بیشتر

جمع بندی مطالب

برای آشنایی با اتاق کامیون ایسوزو می توان پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت. از جمله می توان گفت، هدف از ساخت اتاق کامیون ایسوزو این است که از آن برای حمل بار استفاده کنند. این اتاق ها به صورت چهار دیواری با کفی می باشند و برای کاربری های مختلفی ساخته می شوند. متریال به کار رفته در ساخت اتاق ها از فلز، چوب و چادر است و دارای انواع مختلفی مانند کفی، کمپرسی، یخچالی، لبه دار یا بغل دار، چوبی، تانکری و بونکری می باشند.

پست قبلی

نکاتی در زمینه خرید لوازم یدکی کامیون بنز

پست بعدی

قطعه شناسی کامیون بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید