مشکلات رانندگان خودروهای سنگین

مشکلات رانندگان خودروهای سنگین

رانندگان خودروهای سنگین فقط با چالش درآمد و حقوق مواجه نیستند؛ بلکه مشکلات دیگری نیز دارند. مشکلات رانندگان خودروهای سنگین چیست؟ آنها در شغل خود با چه چالش هایی مواجه هستند؟ دغدغه های آنها درباره شغل شان چیست؟ در واقع رانندگان به خاطر اینکه مجبور هستند، مدت زمان بیشتری در جاده ها باشند و مسافت های طولانی تری طی کنند، با مخاطرات زیادی مواجه می شوند. استرس، بی خوابی، دوری از خانواده، شرایط جوی نامساعد، خرابی کامیون، عدم تغذیه مناسب و مشکلات دیگر، رانندگان ماشین های سنگین را درگیر می کنند. بیشترین مشکلاتی که رانندگان خودروهای سنگین با آن روبه رو هستند، می توان به عوامل مختلفی اشاره کرد.

مشکلات رانندگان خودروهای سنگین

رانندگان با چه مشکلاتی مواجه هستند

مشکلات رانندگان خودروهای سنگین معمولا بر سلامت روحی و جسمی آنها تاثیر زیادی دارد. رانندگی با خودروهای سنگین یکی از مشاغل سختی است که صد ها هزار نفر از مردم آن را انتخاب می کنند. بزرگترین آسیبی که رانندگان کامیون ها، تریلرها، اتوبوس ها، کمپرسی ها و سایر ماشین های سنگین و نیمه سنگین با آن مواجه هستند، سلامت جسمی است. آنها به خاطر سپری کردن مدت زمان بیشتر پشت فرمان، به بیماری های جسمی مختلفی دچار می شوند. به طور کلی مهم ترین مشکلات و تنش های یک راننده ماشین سنگین عبارت است از:

  • عوامل فیزیکی: این دسته از مشکلات شامل سرو صدا، گرما، سرما و قرار گرفتن در معرض خورشید به مدت طولانی می باشد.
  • عوامل شیمیایی: رانندگانی که مکانیکی می کنند، به علت تماس با مواد شیمیایی مثل روغن ها و روانکارها با مشکلات پوستی مواجه می شوند.
  • عوامل محیطی و بیولوژیکی: این عوامل به نوع تغذیه رانندگان مربوط است. معمولا رانندگان به علت عدم رعایت بهداشت، نوشیدن آشامیدنی های غیر بهداشتی و خوردن غذاهای بین راهی به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند.
  • عدم محافظت فیزیکی بدن هنگام کار: اغلب رانندگان کارهایی مانند تعویض تایر کامیون ها، تعویض لوازم یدکی کامیون و بلند کردن وسایل سنگین را خودشان انجام می دهند. این کار به ستون فقرات آنها آسیب وارد می کند. آنها به مرور زمان دچار دیسک کمر می شوند.
  • عوامل روانی: بدترین نوع آسیب، صدمات روحی و روانی است. خستگی، استرس، دوری از خانواده، تنش های کاری و رانندگی در شرایط سخت، آنها را از نظر روانی به چالش می کشد. متاسفانه رانندگان برای کاهش این نوع مشکلات به سیگار و مواد مخدر روی می آورند.  

برای کاهش مشکلات رانندگان خودروهای سنگین راهکارهای مختلفی وجود دارد. آنها با رعایت چند نکته ساده می توانند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند. برای مثال رعایت بهداشت، خوردن غذاهای سالم، عدم انجام کارهای سنگین، نشستن اصولی پشت فرمان برای کاهش درد گردن و کمر، خواب کافی، استفاده از آفتابگیر و عینک کمک شایانی به آنها می کنند.

جمع بندی مطالب

افرادی که رانندگی با خودروهای سنگین را انتخاب کرده اند، معمولا با مشکلات رانندگان خودروهای سنگین به خوبی آشنا هستند. علاوه بر مساله معیشت که گریبان گیر بیشتر رانندگان ماشین های سنگین است، عوامل مختلف دیگری نیز آنها را با چالش های جدی روبه رو می کند. عوامل مختلفی چون فیزیکی، شیمیایی، محیطی، ارگونومیک و روانی جزو تنش های ایجاد شده برای رانندگان خودروهای سنگین می باشد. دوری از خانواده، عدم تغذیه مناسب، بیماری های مختلف، بی خوابی، استرس، خرابی خودرو، طی مسافت های طولانی و خستگی از مهم ترین مشکلات رانندگان خودروهای سنگین است. برای کاهش چالش ها و مخاطرات رانندگان، راهکارهای مختلفی وجود دارد. آنها فقط کافی است با رعایت برخی اصول از عواقب مشکلات پیش رو خلاص شوند. از جمله می توان به رعایت بهداشت فردی، عدم انجام کارهای سنگین، تغذیه سالم، خواب کافی و انجام ورزش های سبک اشاره کرد. 

پست قبلی

لوازم یدکی کامیون فوتون

پست بعدی

قیمت اتاق کامیون دانگ فنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید