لوازم یدکی کامیون فوتون

یکی دیگر از شرکت های چینی که در زمینه تولید انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین در ایران فعالیت می کند، شرکت فوتون است. محصولات این مجموعه در ایران توسط شرکت سایپا دیزل به مونتاژ می رسد. از جمله تولیداتی که در سایپا انجام می شود، شامل کامیونت های 6 و 8 تنی است. محصولات فوتون در ایران به نام الوند مشهور هستند. مهم ترین خودروهای سنگین و نیمه سنگین تولید شده در این کمپانی می توان به کشنده فوتون 440، کشنده فوتون 420، کشنده فوتون AUMAN و انواع کامیون 5.4، 6، 6.5 و 8 تنی اشاره کرد.

تامین لوازم یدکی کامیون فوتون جزو دغدغه هایی است که اغلب مشتریان پس از خرید کامیونت های فوتون با آن مواجه می شوند؛ زیرا بعد از مدتی تعویض قطعات و لوازم یدکی به علت استهلاک لازم خواهد بود. خوشبختانه شرکت های زیادی در ایران هستند که به عرضه لوازم یدکی فوتون می پردازند و از این بابت خریداران با مشکلات چندانی روبه رو نیستند. برجسته ترین مشخصات این نوع کامیونت ها داشتن موتور کامنز 4 سیلندری، گیربکس zf، مخزن آلومینیومی و طراحی داخلی فوق العاده می باشد.

لوازم یدکی کامیون فوتون

آشنایی با لوازم یدکی کامیون فوتون

از آنجا که کامیون فوتون یکی از محصولات مهم در بخش حمل و نقل و باربری ایران است، لوازم یدکی کامیون فوتون نیز در بازار موجود بوده تا مشتریان از نظر تامین قطعات و لوازم یدکی دچار مشکل نشوند. در حقیقت لوازم یدکی فوتون به آن دسته از قطعات و لوازمی اشاره دارد که با گذشت زمان عمر مفید خود را از دست داده اند و نیاز به تعویض دارند. کمپانی فوتون به علت داشتن محصولات متنوع، برای مشتریان، شرایطی را فراهم کرده است تا لوازم یدکی با کیفیت را تهیه کنند. توزیع لوازم یدکی به منظور جلب رضایت مشتری و تسهیل خرید جزو مواردی است که تولیدکنندگان فوتون بر روی آن تمرکز کرده اند. لوازم جانبی و یدکی مثل فیلترها، صفحه کلاچ، استارت و ژنراتورها بخشی از لوازم یدکی محصولات فوتون می باشند. لوازم یدکی کامیون فوتون عبارت هستند از:

  • لوازم یدکی مربوط به سیستم ترمز: بیشترین قطعاتی که در این سیستم نیاز به تعویض دارند، شامل لنت، دیسک چرخ و پمپ ترمز می باشد.
  • لوازم یدکی سیستم جلوبندی و تعلیق: در این سیستم لوازم یدکی کامیون فوتون شامل کمک فنر، طبق و میل تعادل است تا بالانس کامیون را حفظ کند.
  • لوازم یدکی بدنه: در صورت بروز حادثه ماند تصادف، قطعات یدکی بدنه مانند آینه بغل، سپر و چراغ نیاز به تعویض دارند.
  • لوازم یدکی قطعات موتوری کامیون فوتون: قلب خودرو موتور آن است و در صورت بروز مشکل باید قطعات آن تعویض شوند.  
  • لوازم یدکی مصرفی برای کامیون های فوتون: فیلترهای روغن و روغن موتور جزو پرمصرف ترین لوازم یدکی کامیون فوتون می باشد.
  • لوازم یدکی مخصوص سیستم های خنک کننده: کامیون های حمل بار حتما به سیستم گرمایش و سرمایش نیاز دارند. در صورتی که این سیستم دچار آسیب شود، به قطعات دیگر نیز صدمه وارد خواهد شد؛ بنابراین تعویض قطعاتی مثل رادیاتور، ترموستات و محفظه آن جزو ضروریات است.

 نتیجه گیری

تامین لوازم یدکی کامیون فوتون یکی از چالش هایی است که اغلب رانندگان با آن مواجه هستند. لوازم یدکی به آن دسته از قطعات اشاره دارد که به مرور زمان، دچار استهلاک شده اند و لازم است رانندگان آنها را تعویض کنند. اغلب مشتریان با قطعات یدکی کامیون های برند اسکانیا، بنز، ایسوزو، کاویان، فاو و دانگ فنگ به خوبی آشنا هستند. خوشبختانه دست اندرکاران تولید انواع کامیونت های فوتون، مبرای مشتریان شرایطی را فراهم کرده اند تا لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز خود را در بازار تامین کنند. این لوازم شامل لوازم یدکی بدنه، سیستم ترمز، موتور، جلوبندی، سیستم خنک کننده و مصرفی است.

پست قبلی

قیمت اتاق عقب ایسوزو

پست بعدی

مشکلات رانندگان خودروهای سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید