لوازم برقی کامیون ایسوزو

لوازم برقی کامیون ایسوزو

لوازم برقی کامیون ایسوزو با خودروهای سبک فرق می کند. تمامی خودرو ها برای حرکت کردن، نیاز به منبعی به نام سوخت دارند، ولی به غیر از عامل سوخت، خودروها برای روشن شدن نیاز به مولد برق دارند. در حقیقت سیستم برق در ماشین ها عامل حرکت می باشند. زمانی که قطعات و لوازم برقی کامیون دچار خرابی شوند، به سایر قطعات نیز آسیب وارد خواهد شد. کامیون ایسوزو به خاطر داشتن وزن و قدرت بیشتر و همچنین طی مسافت های طولانی در جاده ها، نیاز به یک سیستم برق رسانی قوی تری دارد. به همین دلیل تعداد چراغ ها، لامپ ها و سایر لوازم برقی آن نسبت به سایر خودروها متفاوت تر است. معمولا رانندگان کامیون نسبت به خرید لوازم یدکی مثل قطعات برقی کامیون بسیار حساس هستند و سعی می کنند قطعات اصل و با کیفیتی را خریداری نمایند.  

لوازم برقی کامیون ایسوزو

معرفی لوازم برقی کامیون ایسوزو

از آنجا که لوازم برقی کامیون ایسوزو در حرکت کردن خودرو تاثیر زیادی دارند، در صورت خرابی هر کدام از قطعات، روشن شدن و حرکت کردن کامیون امکان ناپذیر می شود. در حالت کلی، سیستم برق کامیون ها دارای دو بخش است که شامل تولید کننده برق خودرو و مصرف کننده برق خودرو می باشد. مهم ترین قطعات برقی کامیون عبارت هستند از: باطری، استارت، دینام، شمع، کویل، وایر، فیوز، برف پاکن ها، چراغ ها، دلکو، سوکت های ارتباطی و مدارهای الکتریکی.  

  • باتری کامیون ایسوزو: مهم ترین قطعه برقی ماشین است که وظیفه برق رسانی را به عهده دارد و معمولا 24 ولت هستند.
  • رله تبدیل: از لوازم برقی کامیون که برای کار کردن به استارت و باتری 24 ولت نیاز دارد، رله تبدیل می باشد.
  • دینام ماشین سنگین: قطعه ای که در ماشین موجب تولید برق می شود، دینام است که مجهز به آرمیچر بوده و به کمک آن کامیون روشن می شود.
  • استارت کامیون: اصلی ترین قطعه برقی کامیون، استارت است. این قطعه، برق را از باتری گرفته و آن را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند.
  • چراغ های کامیون ایسوزو: چراغ ها در هنگام شب برای رانندگی اهمیت زیادی دارند و یکی از لوازم برقی مهم در کامیون می باشند.
  • سنسور آب کامیون: سنسور آب یک قطعه برقی است که دمای آب کامیون را نشان می دهد. وقتی دمای آب بالا می رود، فن ماشین روشن شده و به راننده درباره یک مشکل هشدار می دهد.
  • دلکو یا تقسیم کننده: شارژ باتری به عهده این وسیله برقی در کامیون می باشد و وظیفه تامین برق را به عهده دارد.
  • رگلاتور کامیون یا آفتامات: رابط بین باتری و دینام کامیون، رگلاتور است و برای جلوگیری از سوختن یا صدمه دیدن، مولد برق به کار می رود.
  • شمع ماشین: کوچکترین عضو سیستم برق رسانی کامیون ایسوزو، شمع است که فرایند اشتعال یا انفجار به عهده آن می باشد.
  • کویل کامیون: برای ایجاد جریان الکتریکی مورد نیاز برای جرقه زدن و اشتعال سوخت، به قطعه برقی کویل نیاز می باشد. این وسیله برقی یک سیم پیچ قوی بوده که ولتاژ تولید شده توسط باتری را به شمع می رساند.
  • فیوز کامیون: برای کنترل کردن برق وارد شده به دستگاه های دیگر در کامیون، قطعه فیوز مورد نیاز است. در صورت نوسان یا بار الکتریکی بالا  فیوز، جریان برق را قطع می کند.

جمع بندی مطالب

لوازم برقی کامیون ایسوزو، در سیستم برق رسانی کامیون اهمیت زیادی دارد. برق رسانی در کامیون ها دو حالت است که شامل قطعاتی که برق تولید می کنند و قطعاتی که برق مصرف می کنند، می باشد. مهم ترین قطعات و لوازم برقی در کامیون ایسوزو مورد استفاده قرار می گیرد، عبارت هستند از: فیوز، کویل، شمع، باتری، سنسور آب، رله قطع کن، پروژکتور، بوق، برف پاک کن، سوکت اتصال، سیستم صوتی و تصویری، چراغ ها، آفتامات، دلکو، استارت، دینام و سایر لوازم برقی کامیون های ایسوزو. 

پست قبلی

مشخصات فنی کامیون فاو 6 تن

پست بعدی

قیمت دیسک و صفحه کامیون دانگ فنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید